صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  در راستای بهبود عملکرد تأمین کالاهای اساسی ، تفاهم‎نامه همکاری علمی شرکت بازرگانی دولتی ایران با دانشگاه تهران منعقد شد

  تفاهم نامه مشترک بین پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌منظور گسترش همفکری و همکاری مشترک آموزشی، پژوهشی و کاربردی به امضا رسید. با این تفاهم‌نامه طرفین برای ایجاد و بسط زمینه‌های علمی و عملی مشترک تلاش می‌کنند.

            

به گزارش  غلات نیوز از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ در نشست مشترک مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران بر همکاری در زمینه‌های تحقیقاتی مشترک و مورد نیاز، ارائه خدمات مشاوره مهندسی و مدیریتی در حوزه لجستیک و مدیریت زنجیره‌های تأمین مرتبط با کالاهای اساسی کشور (فرایندهای تأمین، خرید، ذخیره‌، حمل و توزیع)تأکید شد.
این گزارش می‌افزاید، همکاری در تولید محتوای دوره‌های آموزشی و مورد نیاز شرکت بازرگانی دولتی ایران در حوزه‌ی لجستیک و مدیریت زنجیره‌های تأمین، برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به‌منظور ارتقای توانمندی کارشناسان، مدیران و محققین شرکت و همکاری در زمینه‌ی تألیف و ترجمه متون و مقالات علمی و گزارش‌های تخصصی از مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.
براساس این گزارش، یزدان سیف، در این نشست با بیان ضرورت هر چه بیشتر ارتباط دانشگاه با بخش بازار و صنعت گفت: به‌منظور انجام مؤفق امور اجرایی تأمین کالاهای اساسی کشور، بخش علم و تکنولوژی و استارآپ‌ها در حوزه‌ی گندم، آرد و نان  با ارائه‌ی ایده‌ها به این بخش کمک کنند. 

سیف افزود: با مدیریت سازماندهی شده می‌توان با تعریف پروژه‌های ایده بازار (جمع‌آوری استارت آپ‌ها در حوزه‌ی تأمین کالاهای اساسی و گندم، آرد و نان) و تدوین نرم افزار‌هایی که به ارتقای کیفیت‌های مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی شرکت کمک می‌کنند، عملکردها را تقویت بخشید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که جدایی دانشگاه از بخش صنعت و بازار یکی از مهمترین مسائل حوزه‌های علم و بازار است، تصریح کرد: باید فهم مشترکی از وظایف و فعالیت‌ها داشت و ارتباط دانشگاه و جامعه از طریق ایجاد بسترهای لازم شکل گیرد و از طریق آشناسازی دانشجویان با بخش بازار کار، ایده‌های مورد نیاز شکل گیرد.

وی عنوان کرد: برخی مسائل حوزه‌ی تأمین کالاهای اساسی در بخش نگه‌داری و ذخیره‌سازی کالاها وجود دارد که کوچک و کم اهمیّت به نظر می‌رسد، در حالیکه اگر برای حل آن‌ها راهکارهای علمی و ایده‌های مناسب فنی داده شود، به موفقیت‌های بزرگ اقتصادی دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تأکید کرد: برای توسعه‌ی همکاری با مراکز علمی به‌ویژه با دانشکده‌های فنیِ دانشگاه تهران برای ایجاد فضای تحقیق و فهم حوزه تأمین کالاهای اساسی و بخش گندم، آرد و نان آمادگی داریم.

این گزارش می‌افزاید؛ در نشست مشترک شرکت بازرگانی دولتی ایران با دانشگاه تهران، ناصر سلطانی، رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران نیز در تأیید نظرات یزدان سیف، بر ضرورت همکاری دانشگاه با بخش بازار تأکید کرد و گفت: به لحاظ علمی در کشور روزنه‌های امیدِ زیادی نسبت به سال‌های گذشته ایجاد و ایده‌های خوبی شکل گرفته که ما در این خصوص برای همکاری با شرکت بازرگانی دولتی ایران آمادگی داریم.

سلطانی گفت: باید خود به دنبال حل مسائل کشور باشیم، زیرا این توان را به لحاظ علمی داریم و توان علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و استادان در رشته‌های مختلف در جهان به اثبات رسیده است.

این گزارش حاکی است، در ادامه نشست، سید علی ترابی، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی صنایع و رئیس مرکز مدیریت لجستیک زنجیره تأمین نیز عدم ارتباط سیتماتیک مراکز علمی و دانشگاهی با بخش صنعت و بازار را مسأله اصلی کشور اعلام کرد و گفت: با عقد چنین تفاهم‌نامه‌ها می‌توان با برقراری ارتباط بین دانشجویان و مراکز علمی با بازار، موضوعات مطالعاتی فراهم ساخت تا به نتایج خوب دو طرفه رسید.

براساس این گزارش؛ در این نشست، حسین عبدی‌زاده، معاون اداری و مالی پردیس دانشکده‌های فنی، فریبرز جولایی، رئیس دانشکده مهندسی صنایع و احسان‌علیزاده، سرپرست دفتر توسعه فناوری از پردیس دانشکده‌های فنیِ دانشگاه تهران و قدرت‌حیدری، معاون برنامه‌ریزی، اکبرشریف‌پور، مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر هیات مدیره و معاون وزیر، حیدرعلی نصر، سرپرست مرکز پژوهشهای غلات، احمدعلی عبدلی، مدیرکل دفتر فنی و مهندسی، محمدحجارزاده، مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی و سید محمدتقی طباطبایی، مشاور معاون وزیر و مدیر فرهنگی و رسانه‌ از شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور داشتند.

 

                                     تاریخ:      يکشنبه ٣٠ دی ١٣٩٧        ساعت:     ١١:٢٣

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...