صفحه اصلی > گفتگو 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی مطرح کرد:

  همدان و کرمانشاه در دستور کار اتصال به حمل ریلی / افزایش 32 درصدی حمل ریلی گندم در سال جاری

  اختصاصی/ محمد حجارزاده اظهار کرد: به جهت ایجاد امکانات حمل ریلی گندم دو استان را در دستور کار داریم. نخست استان کرمانشاه به جهت اینکه قریب به 650 هزار تن گندم در این استان تولید می شود که نزدیک به 250 هزار تن قابلیت حمل ریلی دارد و دوم استان همدان که 620 هزار تن گندم تولید می شود و 150 هزار تن قابلیت حمل ریلی دارد که در این خصوص مکاتبات و جلسات کارشناسی را با شرکت راه‌آهن انجام داده‌ایم و در حال مطالعه هستند که گندم‌ها در این استان‌ها از طریق حمل ریلی در سطح کشور جابه‌جا شوند.

            

مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با غلات نیوز خاطرنشان کرد: معمولاً استان‌های غربی کشور تولیدکننده گندم و استان‌های شرقی و مرکزی کشور مصرف‌کننده هستند. برنامه اختلاط گندم توسط پژوهشکده غلات کشور برحسب نسبت کیفی و غیرکیفی گندم‌ها اعلام می‌شود و اداره کل هماهنگی خدمات بازرگانی بر اساس آن برنامه حمل را هرسال برنامه ریزی و اجرا می کند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه‌ای که برای توزیع استانی گندم‌ها در نظر گرفته می‌شود، پس از مقوله کیفیت، هزینه‌های حمل گندم است. به همین جهت گندم استان‌هایی که عمدتاً تولید کمی داشته و مصرف‌کننده به شمار می‌آیند به جهت مقرون به صرفه بودن هزینه حمل از استان‌های همجوار و نزدیک تأمین خواهد شد.
به فرض مثال استان اصفهان تقریبا به طور سالیانه یک صد هزار تن تولید گندم دارد درحالیکه سالانه 600 هزار تن مصرف دارد که استان های خوزستان و فارس به جهت مسافت کوتاه با اصفهان تأمین‌کننده گندم کیفی این استان هستند.
حجارزاده در خصوص مشکلاتی که پیرامون تأمین گندم کیفی در فصل خرید امسال برای استان اصفهان پیش آمد، گفت: متأسفانه امسال با دو اعتصاب و اعتراض شدید از سوی رانندگان روبه‌رو بودیم که تأثیر زیادی روی برنامه حمل گندم‌ها به نقاط مختلف کشور گذاشت. متأسفانه بسیاری از استان‌هایی که تأمین گندم کیفی‌شان از طریق این دو استان انجام می شود  تحت‌الشعاع قرار گرفتند و ایجاد تأخیر از این بابت مشکلاتی را در برنامه حمل گندم به استان‌های مصرف‌کننده در سطح کشور ایجاد کرد که البته تلاش شد از طریق حمل و نقل ریلی و استفاده از سایر دستگاه های اجرایی استان ها برنامه حمل جاده ای برای ارسال گندم به استان های مصرف کننده مشکل شان مرتفع شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: استان اصفهان به لحاظ ذخایر موجودی گندم در سطح متوسط قرار دارد و مشکلی از بابت تأمین موجودی گندم در این استان وجود ندارد. فقط تا پایان سال بایستی گندم کیفی مورد نیاز این استان تأمین شود که در این خصوص 35 درصدش تامین شده  و مابقی در حال اجراست.
حجارزاده در بخش دیگری از اظهاراتش درباره وضعیت حمل ریلی گندم در کشور خاطرنشان کرد: از 12 استانی که حمل ریلی گندم صورت می‌گیرد خوشبختانه به خوبی پیش می‌رود ضمن اینکه بحث حمل ریلی از سال گذشته شتاب بیشتری در سطح کشور گرفته است. البته با توجه به هزینه‌های ناشی از حمل ریلی گندم عمدتاً از این وسیله به جهت انتقال گندم برای مسافت‌های نزدیک استفاده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: حمل ریلی عمدتاً در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دسترسی‌های جاده‌ای دورتر بوده و به لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست. در واقع با توجه به اینکه در حمل ریلی علاوه بر هزینه های ریلی هزینه های جاده ای به جهت ایجاد حمل و نقل ترکیبی لحاظ می شود باید باید مجموع این دو هزینه از هزینه حمل جاد‌ه‌ای به تنها کمتر باشد تا برای حمل ریلی توجیه اقتصادی داشته باشیم در غیر اینصورت به هیچ عنوان به سمت حمل ریلی نخواهیم رفت.
حجارزاده با بیان اینکه سیاست‌های حمل ریلی در کشور رو به رشد است و نسبت به سال گذشته نزدیک به 32 درصد افزایش یافته، افزود: بخش عمده‌ای از حمل ریلی فرابخشی است و از دست شرکت بازرگانی دولتی خارج است. به فرض مثال برای جابه‌جایی واگن‌ها در مبدأ و مقصد نیازمند دیزل هستیم. تفاوت حمل ریلی با حمل جاده‌ای در این است که در حمل جاده‌ای وقتی کامیون پر شد شروع به حرکت می‌کند  و امکان حمل سیلو به سیلو به طور جز وجود دارد در حالیکه در حمل و نقل ریلی سیلوی مقصد بایستی به صورت هاب عمل نموده و به سایر سیلوها و کارخانجات آرد توزیع مجدد صورت گیرد که این باعث می شود حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای دارای سرعت کمتری باشد.
محدودیت بعدی حمل ریلی این است که در حمل جاده‌ای امکان بارگیری گندم سیلو به سیلو وجود دارد اما در حمل ریلی این امکان وجود ندارد. هزینه‌های تخلیه و بارگیری، نگهداری و جابه‌جایی گندم‌ها در حمل ریلی زیاد است که بخشی از آن به عدم وجود تجهیزات و امکاناتی برمی‌گردد که در ایران نسبت به کشورهای دیگر به مراتب کمتر است.
مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: همچنین سیاست‌های تخلیه و بارگیری در بنادر با امکاناتی که در بنادر کشورهای عربی و جنوب خلیج فارس وجود دارد به لحاظ امکانات و تجهیزات قابل مقایسه نیست و متأسفانه ما از این بابت ضعیف هستیم در نتیجه این مسأله سرعت را کاهش خواهد داد.


 

                                     تاریخ:      يکشنبه ١ مهر ١٣٩٧        ساعت:     ١١:٤٢

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...