رقابت ناسالم میان کارخانههای آرد در مشهد
اختصاصی/ معمولاً در هر صنعتی برای پیشبرد فروش، اقداماتی انجام میشود که به شناساندن محصول به بازار مصرف میپردازد. صنعت آردسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و تولیدکنندگان آرد برای فروش بیشتر دست به اقداماتی میزنند؛ البته در هر استان شیوههای رقابت میان کارخانهها با یکدیگر متفاوت است.
محمد رجبزاده، مدیرعامل کارخانه آرد سفید توس در ادامه اظهارکرد: کارخانهها رقابتی ناسالم و منفی با یکدیگر دارند. فروش آرد در مشهد به صورت نقدی نیست و عمدتاً نانوایان به صورت چکی و مدتدار آردشان را از کارخانهها خریداری میکنند و در این میان واسطههایی هستند که به خرید آرد برای نانوایان اقدام کرده و در قبال آن از نانوایان و یا کارخانههای آرد مبلغی اضافهتر به عنوان سود میگیرند.
وی ادامه داد: متأسفانه وقتی حرف از رقابت میان کارخانهها به میان میآید، در مشهد رقابت منفی است و واحدها بر سر تولید آرد سفید با یکدیگر رقابت میکنند. انتخاب نانوایان برای خرید آرد، کارخانهای است که آرد سفیدتری تولید کند و به عبارتی دیگر، هر کارخانهای که آرد سفیدتر تولید کند فروش بیشتری خواهد داشت.
مدیرعامل کارخانه آرد سفید توس ادامه داد: اصل تولید آرد مرغوب، ماده اولیه گندم است و متأسفانه ما که در انتخاب گندم دستمان باز نیست نمی توانیم چندان روی کیفیت محصولمان مانور دهیم.
وی ادامه داد: از طرف دیگر سهمیه کارخانهها از پیش تعیین شده و یکنواخت است و معیار کیفیت در سهمیهبندی فروش آرد اصلاً جایگاهی ندارد تا اینکه بخواهد انگیزهای برای تولید آرد مرغوب میان کارخانهها باشد. در بخش آزاد هم که رقابت میان کارخانهها، برای تولید آرد سفید است و کارخانهها در تلاشند برای جذب مشتری و فروش بیشتر، آرد سفیدتر تولید کنند.
وی با اظهار نارضایتی از گندم دریافتی گفت: گندمی که در حال حاضر دولت به ما تحویل میدهد، استاندارد نیست و ما مجبور به تحویل آن هستیم و این مسأله دست ما را برای تولید آرد باکیفیت میبندد.
تاریخ: چهارشنبه ٢٩ شهريور ١٣٩٦ ساعت: ١٠:٠٤
پربازدیدترین
گزارش
آخرین اخبار
نرخ ارز
گفتگو
نظرسنجی
|