صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 سیف در افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد ونان مطرح کرد:

  ۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش تولید در صنعت نان کشور/ هنوز برای واردات گندم خارجی تصمیم گیری نشده است

  اختصاصی/صبح امروز دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان و هجدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات با حضور یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر صمت و جمعی از مدیران حوزه آرد و نان و شیرینی و شکلات افتتاح شد.

            

به گزارش خبرنگار غلات نیوز، یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر صمت در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان و هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در جمع اصحاب رسانه گفت: امروز شاهد افتتاح نمایشگاه صنعت شیرینی و شکلات، و صنایع آرد و نان با همه دست‌اندرکاران این صنایع هستیم. در حال حاضر قریب به 40 هزار میلیارد تومان ارزش تولید صنعت در حوزه نان و قریب به۳/۵ میلیارد دلار ارزش صنعتی تولید در حوزه شیرینی و شکلات وجود دارد و با احتساب واحدهای کوچک امروز قریب به یک میلیون اشتغال در صنعت نان، شیرینی و شکلات کشور داریم.
وی افزود: امروز نه تنها در محصولات این صنایع خودکفا و دارای برند هستیم، بلکه در حوزه ماشین‌آلات مرتبط و نیز مواداولیه جزو تولیدکنندگان برتر جهان به حساب می‌آییم و در این حوزه نیز صادارت داریم.
سیف ادامه داد: سال گذشته در حوزه شیرینی و شکلات و صنعت آرد و نان قریب به 900 میلیون دلار صادرات داشتیم که 800 میلیون دلار آن در حوزه شیرینی و شکلات و قریب به 100 میلیون دلار در حوزه صادرات آرد بوده است.
معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: وجود قریب به 400 غرفه خارجی و داخلی در دو نمایشگاه آرد و نان و شیرینی و شکلات نشان دهنده این است که قطار توسعه کشور ایستایی ندارد . خوشبختانه با فضل پروردگار و همت همه دست اندراکاران این صنایع و نیز همت مردم در راستای حمایت از مصرف کالای ایرانی شکوفایی صنایع کشور در حوزه های مختلف رقم زده شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه تصریح کرد: در بحث تأمین زنجیره غذایی کشور دو استراتژی جدی داریم که امیدواریم با پیگیری بخش صنعت و سیاست‌گذاران امکان تحقق آن فراهم گردد. استراتژی اول این است که کارخانجات صنعتی تولید گندمشان بر مبنای سفارش انجام شود. به این صورت که کشاورز بداند برای چه محصول و با چه کیفیتی باید گندم تولید کند. این امر باعث خواهد شد حضور دولت در عرصه اقتصادی کمتر شود. چنانچه این اتفاق امروز در صنعت ماکارونی رقم خورده و صنعت ماکارونی ما با اقدام به عقد قراردادهای آتی با کشاورزان در این زمینه ورود کرده‌اند. امیدواریم صنایع شیرینی و شکلات و سایر صنایعی که از یارانه برخوردار نیستند، به این عرصه نیز ورود نمایند.
سیف درباره استراتژی دوم گفت: هدف دوم ما کمک به تسهیل ورود موقت مواد اولیه صنایع کشور است تا بتوانیم زنجیره تولید و تأمین و نیز صادرات را که به اشتغال، توسعه و نیز سرمایه‌گذاری منتج می‌شود تقویت کنیم.
وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم سال آینده دستاوردهای جدی‌تری را در صنایع گندم، آرد و نان و شیرینی و شکلات داشته باشیم که قطعاً به رقابت‌پذیر شدن تولیدات و کاهش هزینه تمام شده تولید کمک خواهد کرد. ما امروز در صنایع آرد و نان و شیرینی و شکلات در لبه تکنولوژی دنیا حرکت می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوال خبرنگار غلات نیوز مبنی بر اینکه آیا با وجود کاهش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته واردات گندم خارجی در دستور دولت قرار دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای مصرف کشور کمبودی در حوزه گندم نداریم افزایش ذخایر استراتژیک در حال بررسی است و هنوز برای واردات گندم تصمیم‌گیری نشده است.
وی با اشاره به خرید 8 میلیون تنی خرید تضمینی گندم در سال جاری ابراز کرد: از کل مبلغ ریالی خرید تضمینی گندم امسال 7 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار هستیم . ارزش این مقدار گندم خریداری شده 13 هزار و 100 مییلیارد ریال است که تا به امروز از این میزان 125 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
سیف ادامه داد: خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد اما به مرور روند آن کند و کاهشی خواهد شد. ضمن اینکه بخش خصوصی و کارخانجات نیز در فصل خرید امسال مقادیری گندم خریداری کردند که آن هم بخشی از کسری کشور را در خرید تضمینی جبران خواهد کرد.
معاون وزیر صمت گفت: پس از پایان خرید تضمینی گندم در خصوص تامین ذخیره استراتژیک کشور و واردات گندم خارجی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

                                     تاریخ:      جمعه ٢٢ شهريور ١٣٩٨        ساعت:     ١٢:٢٧

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...