صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  تمام توان خود را برای تولید آرد باکیفیت به کار گرفته‌ایم

  اختصاصی/ کارخانه آرد مغز گندم یکی از کارخانه‌های آردسازی استان قزوین است که در سال 1375 مجوزهای لازم را برای احداث و راه‌اندازی اخذ نموده و در سال 1378 به بهره‌برداری رسیده است.

            

کاظم پیرمحمدی، مدیرعامل کارخانه آرد مغز گندم در گفت‌وگو با غلات نیوز با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر در سطح استان جزو کارخانه‌های نمونه و برتر محسوب می‌شود، گفت: کارخانه آردسازی مغز گندم برای بخش صنف و صنعت و کارخانه‌های ماکارونی، کیک، کلوچه و شیرینی، انواع آردها را با تنوع گوناگون تولید و عرضه می‌کند.
پیرمحمدی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید و همچنین فضای ذخیره‌سازی کارخانه بیان کرد: کارخانه از ظرفیت تولید روزانه 200 تن و 25 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی برخوردار است. از سال 79 کارخانه مغز گندم اقدام به ایجاد ظرفیت ذخیره‌سازی نموده و در حال حاضر از 25 هزار تن سیلوی فلزی مکانیزه برخورداریم.
مدیرعامل کارخانه آرد مغز گندم عمده‌ترین مشکل آسیابانان کشور را در شرایط فعلی عدم تأمین نقدینگی برای خرید گندم و افزایش هزینه‌های جانبی تحت تأثیر نرخ ارز دانست و در این راستا تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز از ابتدای سال جاری و افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانه و با در نظر گرفتن این که از سال 93 تا کنون دولت قیمت آرد را ثابت نگه داشته و از همان سال تا به امروز هر ساله حداقل 25 درصد به هزینه دستمزد پرسنل، هزینه حامل‌های انرژی و تمام هزینه‌های جانبی کارخانه اضافه گردیده، متأسفانه مشکلات مالی گریبان‌گیر صنعت آردسازی کشور شده و آسیابانان نفس‌های آخرشان را می‌کشند.
وی افزود: اگر قرار به این باشد که همچنان ارائه سوبسید در این صنعت باقی بماند تا نان برای مردم ارزان تمام شود، در این صورت کارخانه‌های آرد کشور متضرر خواهند شد. اگر در موقعیت سیاسی و اقتصادی که بر کشور حاکم است، امکان اجرای طرح آزادسازی وجود ندارد، دولت باید حداقل برای تغییر وضعیت آرد وارد عمل شود تا کارخانه‌های آردسازی کشور بتوانند سرپا بمانند.
پیرمحمدی با اشاره به اینکه تمام تلاش و توان کارخانه، تولید آرد باکیفیت است، گفت: صنعت آردسازی جزو صنایعی به شمار می‌آید که به طور مداوم نیاز به به‌روزرسانی دارد. در واقع ما هم تلاش می‌کنیم مطابق با سیستم روز دنیا حرکت کنیم و در جهت به‌روزرسانی کارخانه همگام با تکنولوژی کشورهای اروپایی در صنعت آردسازی گام برمی‌داریم.
مدیرعامل کارخانه آرد مغز گندم در ادامه با اشاره به وضعیت بازار آزاد در استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه با توجه به سطح کیفی گندم‌های استان چندان در بازار آزاد درخواستی نداریم و با توجه به اینکه برخی از استان‌های کشور به گندم مرغوب دسترسی دارند که البته آن هم برای استان تهران و البرز صادر می‌شود، عمده آرد مورد نیاز بخش صنف و صنعت استان از کارخانه‌های تهران و البرز تأمین می‌گردد.
کارخانه آردسازی مغز گندم علاوه بر تأمین نیازهای بازار داخلی به بازار صادراتی هم ورود نموده و توانسته بود بازار عراق را به دست بیاورد اما متأسفانه به یکباره با توجه به شرایط پیش آمده در بخش صادراتی دچار مشکلات و موانعی شده و در حال حاضر صادرات کارخانه متوقف شده است.
پیرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت صادراتی کارخانه اشاره نمود و در این‌باره گفت: عرضه گندم صادراتی در بورس طی مدتی از سوی دولت اجرا شد و به قیمتی که اوایل طرح عرضه می‌گردید برای کارخانه‌ها قابل توجیه بود اما اواخر قیمت را رقابتی کردند و با توجه به اینکه در سطح کشور فقط تعداد محدودی از استان‌ها از گندم کیفی برخوردارند، خرید و پرداخت کرایه حمل برای کارخانه مقرون به صرفه نبود و با گندم‌هایی هم که در حال حاضر در اختیار داریم قادر به جذب بازار خارجی نخواهیم بود. از طرف دیگر نوسانات بسیار شدید نرخ ارز، مشکلاتی را در حوزه صادراتی ایجاد می‌کند و متأسفانه با توجه به تحریم‌هایی که کشورمان در آن قرار گرفته، گمان نمی‌کنم دیگر قادر به حضور در بازار جهانی صادرات باشیم.

مدیر کنترل کیفی کارخانه آرد مغز گندم:
امسال شاهد رشد کیفی گندم در استان بوده‌ایم

مهدی حسنی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که شرکت غله و سازمان جهاد کشاورزی استان داشته‌اند، کیفیت گندم ورودی امسال به کارخانه نسبت به سالیان گذشته از وضعیت مقبول‌تری برخوردار است ضمن اینکه درصد سن‌زدگی گندم استان، امسال نسبت به سال‌های قبل کاهشی بسیار چشمگیر داشته و در حقیقت از وضعیت گندم‌های دریافتی امسال نسبت به گذشته رضایت بیشتری داریم.
مدیر کنترل کیفی کارخانه آرد مغز گندم در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: هرساله طبق دستورالعملی که از طرف شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین به کارخانه ابلاغ می‌شود، گندم‌ها بر اساس افت مفید و غیرمفید، سن‌زدگی و میزان رطوبت، آزمایش‌های لازم را روی گندم‌های ورودی به کارخانه انجام داده و در صورت تأیید اجازه تخلیه گندم‌ها صادر خواهد شد و در صورتی که درصد هر یک از این پارامترها بیشتر از حد استاندارد باشد، گندم‌ها را برگشت خواهیم زد.
حسنی با بیان اینکه کنترل اصلی و اولیه ما روی قسمت دریافت گندم است، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که شرکت غله و سازمان جهاد کشاورزی استان داشته‌اند، کیفیت گندم ورودی امسال به کارخانه نسبت به سالیان گذشته از وضعیت مقبول‌تری برخوردار است. ضمن اینکه درصد سن‌زدگی گندم امسال نسبت به سال‌های قبل کاهشی بسیار چشمگیر داشته و در حقیقت از وضعیت گندم‌های دریافتی امسال نسبت به گذشته رضایت بیشتری داریم.
وی ادامه داد: ماده اولیه مورد نیاز ما گندم است لذا آنچه در جداول برای ما اهمیت پیدا می‌کند، معیارهای کیفی گندم خواهد بود. قاعدتاً زمانی که گندم‌های ورودی به کارخانه سطح کیفی بالایی داشته باشند، تولید آرد کیفی هم به آسانی برای کارخانه میسر خواهد شد. البته عوامل دیگری هم در ارتقاء کیفیت آرد اثرگذار هستند اما بخش آزمایشگاه در هر کارخانه آردسازی نقش به‌سزایی را در ارتقاء سطح کیفی محصول خروجی کارخانه ایفا می‌کند که باید در دریافت گندم ورودی به کارخانه دقت بالایی را به خرج دهد.
علاوه بر آزمایش گندم‌های ورودی به کارخانه، ما به صورت روزانه نمونه‌ای از آردهای تولید شده را به لحاظ فاکتورهای گلوتن، ایندکس، رطوبت، اندازه ذرات و خاکستر مورد آزمایش قرار می‌دهیم و این فاکتورها نقش بسیار بالایی در افزایش یا کاهش کیفیت آرد خواهند داشت.
مدیر کنترل کیفی کارخانه آرد مغز گندم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری دوره‌ها و همایش‌های آموزشی برای مسئولین فنی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال یک دوره آموزشی برای شناخت سن و فاکتورهایی که برای دریافت گندم باید مد نظر باشد، از سوی سازمان جهاد کشاورزی و شرکت غله استان برای مسئولین فنی برگزار گردید. به عقیده من برگزاری چنین دوره‌هایی در حوزه آرد، گندم و بالاخص شناخت دستگاه‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد. به‌روزرسانی سطح دانش در صنف ما بسیار ضروری است و برگزاری چنین دوره‌هایی به این مقوله کمک خواهد کرد و ما نیز از برگزاری دوره‌ها و همایش‌هایی در این راستا استقبال می‌کنیم.


چاپ شده در نشریه الکترونیکی قزوین

http://ghalatnews.ir/uploads/Untitled-2_29586.pdf





 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٢٥ مهر ١٣٩٧        ساعت:     ١٠:٢٦

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...